Om mig

Mit billede
Jeg hedder Line Riis og er en kreativ tøs, der har tegnet og malet så længe jeg kan huske. Jeg bliver inspireret af mange ting som kunst, fotografier, naturen og drømme.

fredag den 9. september 2011

Digging up some old sketches and drawings...


Tegning af siddende kvinde (tegnet med blå ecoline akvarel)
Har fundet nogle gamle skitser og tegninger frem fra gemmeren, og vil lige dele dem med jer her på bloggen. Jeg har nemlig tegnet mest, og det er egentlig først inden for de sidste par år, at jeg har kastet mig ud i at male billeder. Nu maler jeg så en del, mens det er ved at være længe siden, jeg har tegnet - men sådan skifter det jo en gang imellem :-)

Nogle af tegningerne er tegnet efter foto eller egne studier, mens de fleste er såkaldte croquis-tegninger, der er tegnet efter en levende model. Det er længe siden, jeg har forsøgt mig med croquis, men håber på, at jeg inden længe, kan tage mig sammen til at tage afsted igen. Croquis-tegning er virkelig en fed måde at få samlet en masse skitser af kvinder/mænd i forskellige positioner, der kan give ideer eller motiver til malerier. Samtidig er det virkelig intens "træning", da man sidder 30-60 min og grifler den ene tegning ned efter den anden og har alt fra 2 min til 10 min til at tegne skitsen.

Tegningerne nedenunder er tegnet med tegneblyanter af forskellige slags:

Liggende kvinde (croquis - tid: 10 min)

Liggende mand (croquis - tid: 5 min)

Liggende mand (croquis - tid: 5 min)

Siddende mand (croquis - tid: 3 min)

Mand siddende på stol (croquis - tid: 2 min)

Kvinde set bagfra (tegnet efter foto)

Liggende kvinde (croquis - tid: 2 min)
Åben hånd (studie af egen hånd)

Lukket hånd (studie af egen hånd)

1 kommentar:

  1. synes at det er mega godt tegnet er lidt misundelig på det er nemlig selv lidt kreativ ;)
    men super godt! hvis du vil tjekke min blog ville det være dejligt http://mylifeasannie2314.blogspot.dk/

    SvarSlet