Om mig

Mit billede
Jeg hedder Line Riis og er en kreativ tøs, der har tegnet og malet så længe jeg kan huske. Jeg bliver inspireret af mange ting som kunst, fotografier, naturen og drømme.

søndag den 4. september 2011

Construction work or art...

 
Konstruktionstegning af radiomast

Jeg er i fuld gang med at arbejde på nye malerier og går samtidig med en masse ideer inde i mit hoved. En af de ideer, jeg har gået med længe (men endnu ikke er færdigudviklet), er at lave malerier inspireret af konstruktionstegninger. Jeg har længe været vildt fascineret af sådanne konstruktionstegninger af skibe, tagkonstruktioner m.m. Jeg tror min fascination bunder i, at de er komplicerede og dog samtidig logiske (for dem, der kan forstå dem) og foruden dette, synes jeg også bare at de helt enkle blyantstreger er ufattelig smukke.

For mig er konstruktionstegninger fuldstændig abstrakte - jeg forstår dem nemlig ikke, men samtidig synes jeg de er fascinerende og dragende - for jeg får en enorm lyst til netop at lære at forstå dem og læse dem. Så jeg går og arbejder lidt på, hvordan jeg kan bruge inspirationen fra disse tegninger, til at lave et maleri eller mine egne tegninger. Når jeg kommer i gang med det projekt, skal jeg nok lægge nogle billeder ind, men indtil da vil jeg lige dele et par billeder af sådanne konstruktionstegninger - så alle lige er med på, hvad jeg snakker om.

Tegning af stålkonstruktion på Aggersundbroen
Klapfaget på Aggersundbroen

Diagram der viser stabelafløbning
Strømpille på lavt vand (Dronning Alexandrines Bro).

Tegningerne er lånt fra www.vejogbro.dk/ og www.inzynierbudownictwa.pl


Ingen kommentarer:

Send en kommentar